Hoe (goed) gaat het eigenlijk met Greenwheels?

Ik vraag het ivm de borg die betaald moet worden.
Ik zal de auto niet vaak gaan gebruiken en het zal je gebeuren dat de zaak failliet gaat voordat je er ook maar ooit gebruik van hebt gemaakt, en je die borg (van 200 of 250 e zo even uit m'n hoofd) kwijt bent...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

Hoi Jtrain & Killerboy38, zie dit door een iets andere bril. Greenwheels heeft ruim 20 K gebruikers, las ik laatst. x € 225 pp komt op € 4,5 miljoen aan renteloze lening van de klanten. Zo'n bedrag staat echt niet zomaar op een bankrekening te wachten totdat mensen het terug willen. Dus als ze klanten verliezen bestaat er zeker risico, net als bij kettingbrieven e.d. en eigenlijk is dat best eng. Waarschijnlijk hebben ze er hun auto's en buitenlandse delnemingen mee opgebouwd. Dus zolang alles goed gaat is er niets aan het handje.

Toegevoegd na 21 uur:
@frankies: dat is een beetje kort door de bocht. Maar inderdaad, elektrisch is te duur en zal dat voorlopig nog wel blijven. Daarbij blijft de maximale rijafstand een probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Greenwheels is momenteel de marktleider als het gaat om deelautos. Gevestigd in 70 steden en nog steeds aan het uitbreiden. Voor faillissement zou ik me dus geen zorgen maken, loopt goed sinds 1995.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat mij betreft gaan ze liever nog vandaag failliet dan morgen! Alle beste parkeerplaatsen van de stad waar ze al die auto's allang hadden moeten omruilen voor elektrische. Greenwheels is deze plaatsen niet waard en er zijn veel groenere auto's. Daarnaast is het dus raar dat zij worden voorgetrokken bij de gemeente. Het zou mij niet verbazen dat zij binnenkort gedwongen worden alle auto's om te ruilen voor electrische auto's. En dan kan het wel eens snel gedaan zijn met die kapitaalreserve. Trouwens, de mensen die een beetje opletten zullen over niet al te lange tijd voordeliger zelf een electrische auto kopen, dit is goedkoper dan al die zgn groene aanbieders!