Hoe leer je het makkelijkst autowegen en richtingen?

Ik weet alleen de weg met navigatie, omdat ik niet weet van topografie, autowegen en richtingsborden. Hoe leer ik stap voor stap de weg overal naartoe zonder navigatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (6)

Door het zelf te rijden. Of studeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een goed stratenboek of een wegenkaart kopen.
12 jaar geleden
Koop een wegenkaart en kijk van te voren hoe de route verloopt naar jouw bestemming.
Maak een lijstje van de grotere plaatsen direct langs de route, kijk op de richtingborden en volg wegen die naar de plaatsen van je lijstje leiden, hoe verder ze op het lijstje staan hoe meer je de voorgaande plaatsen kunt overslaan.
Zet je navigatie uit en schakel hem pas in als je de weg echt kwijtgeraakt bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer een route op de computer te maken (bv. ANWB) en print dat uit en neem dat mee. Probeer te focussen op een grote plaats in de buurt waar je moet zijn. Die staat altijd aangegeven op de snelweg. En als je de juiste afslag neemt zit je al goed. Alleen dan lezen en rijden is niet zo'n goed idee. Kijk of bij de afrit de naam van de eindbestemming staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag.

Ik vind het schrikbarend hoeveel mensen zo afhankelijk geworden zijn van die navigatie, dat ze zonder dat
ding geen weg meer kunnen vinden.

Als je nooit iets aan kaartlezen hebt gedaan, koop dan een kaart van je stad en begin bij jou in de buurt.
Kijk hoe wegen lopen.
Hoe een fietspad er uit zien.

Bestudeer op Google Maps de omgeving van jouw woonplaats.
Kijk wat je herkent.
Volg een snelweg, kijk of je ziet waar benzinepompen zijn, waar een afslag is, en hoe de afslag heet. Wat het verschil is tussen N-wegen en A-wegen etc.
En waar die afslag naar toe gaat.

Neem dan een route en volg die helemaal op de kaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord XD
Uit eigen europese ervaring:

Bekijk je route op een kaart zodat je een breed beeld van waar je rijdt hebt. (omgeving)
Het grote nadeel van navigatie is (En dat ervaar ik ook) dat als ik op mijn nav rijdt ik geen enkel beeld heb van hoe de omgeving is en waar de wegen zich bevinden.
Zodra je dus tegen een bijzonderheid op rijdt en je nav stug roept rechtdoor heb je een probleem.

En wat belangrijk is om te weten welke a nummers er langs de grote steden gaan.

A1= Amsterdam Amersfoort, Apeldoorn, richting Almelo, Enschede Hengelo.
A2= Amsterdam, Utrecht, Den Bosch Eindhoven Maastricht.
A4 = Amsterdam, Leiden Den Haag
A12 Den Haag Zoetermeer, Utrecht Arnhem en de grens

Dat zijn zo een beetje dehoofdlijnen als je die weet ben je al een eind op weg