Mijn Peugeot 306 1.8 16v loopt flink warm in file en kachel aan helpt niet, wat kan dat zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

koelvloeistof bijvullen ?
draait je ventilator goed ?
zit er veel vuil in de radiator ?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe check ik of er vuil in zit? En hoe reinig ik dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inwendig: doorspoelen met water. Ben je een beetje sleutelaar?
Uitwendig: voorzichtig met borstelen sopje schoonmaken. Ik zou eerder denken aan je thermostaat dan aan vuil overigens. Is een klusje om beide beet tegenlijk te pakken nadat je natuurlijk gechecked heb of je vloeistofniveau en radiatorfan in orde zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geweldig ,na t bijvullen van de koelvlopeistof was t probleem verholpen

Andere antwoorden (4)

Het kán een tekort aan koelvloeistof zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt de thermostaat , zit er voldoende koelvloeistof in en werkt de elektrische vin op de radiateur. Geeft de kachel wel veel warmte ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vriend van mij heeft hetzelfde type EN had hetzelfde probleem. (productiefout/probleem?)
Bij hem bleek de sensor niet goed te zijn dus achteraf was er nooit gevaar.
Dit moet je echter niet riskeren.
Gewoon even bij de garage langs.
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 206. Bij mij was het een defecte sensor. Kan op zich geen kwaad, maar beter wel even naar laten kijken.