Wat moet een compressie bij een MX5 met 200.000km. minimaal nog zijn?

(Wil je 'm nog kopen.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Antwoorden (3)

wat kan het jou schelen, als hij maar lekker rijdt.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik rij overigens ook een mx5 en geniet van de dingen om me heen , de garage neemt de zorgen en compressie wel van me over
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Standaard auto, met standaard motor benzine, dat maakt wel heel veel uit, benzine of diesel... Deze is benzine dus standaard 10 tot 14 bar moet hij zijn, zoals de meeste auto´s... Dus zit hij op of onder de tien bar, dan kan het...

Je kunt veel beter letten op de 4 cilinders allemaal dezelfde compressiedruk hebben, dan weet je in ieder geval dat elke cilinder gelijkelijk gesleten heeft...

Maar ik kan je niet precies aangeven aan welke drempelwaarde hij moet voldoen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let er wel op dat je deze test met een warme motor doet anders is de "waarde" altijd goed.(door de dikke olie).
Een waarde van 9 is nog goed voor zo'n bakkie. Als ze allemaal maar ongeveer hetzelfde hebben. Gr. PAB