Waarom is de wegenbelasting voor een motorvoertuig per provincie verschillend?

Ik betaal voor mijn auto 187 euro per kwartaal.(gelderland)
Zou ik bv in noord holland wonen dan betaal ik 173 euro per kwartaal, voor dezelfde auto.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

Omdat dat provinciale besluiten zijn, net als je gemeente besluiten hebt, waardoor bedragen voor bv hondenbelasting per gemeente kunnen verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat komt door de provinciale opcenten, of hoe ze die plaatselijke belastingen ook noemen tegenwoordig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, door de opcenten, hier in zuid-holland is het het duurst, maar ja, wij staan ook het langst in de file, dus maken wij het langst gebruik van het wegennet.