'T uitzicht naar achteren bij een MX5 valt tegen (als de kap er op zit). Is daar iets handigs op (te bedenken)?

'T achterraampje lijkt te laag te zitten waardoor je tegen 't wegdek aan kijkt, als je naar achteren kijkt. (Of ik ben te lang ;).)

Schuin naar achteren kijken kan trouwens al helemaal niet. Dus je moet al veel op de linkerspiegel vertrouwen. Dus extra zicht naar achteren is welkom :).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (7)

Wees een bikkel en rijd met open kap.

Als je geen goed zicht hebt, moet je ofwel extra spiegels monteren (caravanspiegel, dodehoekspiegel, whatever), ofwel niet rijden.

Andere weggebruikers zullen je dankbaar zijn. Vooral de fietsers.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist met regen heb je de kap dicht. En met regen heb je nog eens extra minder zicht. (En met regen ga ik echt niet met open kap rijden.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan wordt er van alles nat: m'n dashboard, audio-apparatuur, kaarten, tomtom, speakers, bekleding, ...
1: Op een of andere manier je stoel verlagen kan het probleem oplossen.

2: Net als Ferrari's (enzo) een radio gebruiken zoals de Pioneer p5100DVD en een achteruitrij camera inbouwen op een dusdanige manier dat je naar achter kunt kijken terwijl je gewoon rijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat niet een soort supergroothoek lens? Die de boel teveel zou vervormen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net een verkeerd voorbeeld, dit is puur een achteruitrij camera, maar er zijn ook normale camera's ik ga ff op zoek naar een beter voorbeeld
Ik kan even geen foto vinden, maar citoën had gewoonte om de binnenspiegel op het dahboard te plaatsen ipv aan plafond. Als de spiegel lager zit wordt het zicht naar achter hoger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rijd zelf in een MX5 en in een Ciroen berlingo bestelwagen, hierdoor ben ik gewend om alleen met de beide zijspiegels te rijden . Ik denk dat men te weinig met de rechterspiegel rijdt , alle berijders van vrachtautos en bestelwagens doen het ,dus even oefenen en je kan ook zonder middenspiegel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een achteruitkijk camera is wel de meest luxe oplossing.
Als je even googled is er zelfs een te vinden waarbij er een LCD schermpje in de achteruitkijk spiegel zit en tegenwoordig vallen de prijzen wel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij baby-winkels kan je een achteruitkijkspiegel kopen die je met een zuignap op je raam monteert. Hij is bedoeld dat je je kind achterin in de gaten kan houden, maar je kan hem ook op jouw favoriete hoogte op je voorruit plakken om als alternatief voor de gewone achteruitkijkspeigel te dienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het rechtsafslaan rustig aan en double check of er geen fietsers rechtdoor gaan. Verder is het wennen. En het went.