Ik wil mogelijk een auto leasen maar ben particulier;Kan dat?

Hoe gaat dat dan in zijn werk en kost me dat meer dan dat ik een bedrijf zou hebben of is het juist voordeliger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. Wel zijn de kosten anders verdeeld dan wanneer je een bedrijf zou hebben (maar dat is ook voor een auto die je bezit). De kosten voor een auto zijn voor iemand met een bedrijf bijvoorbeeld aftrekbaar voor het deel dat je de auto zakelijk gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je zou even hier kunnen kijken
http://www.goedkopeleaseauto.nl/priveleasen.php

iedereen mag een auto leasen, en wat het kost ligt helemaal aan de auto waar je in wil gaan zitten.
succes

Toegevoegd na 2 uur:
http://www.goeievraag.nl/vraag/particulier-auto-leasen.3552
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan privé leasen, geen probleem zolang je maar betaalt.

Als particulier betaal je wel meer dan als bedrijf, voornamelijk vanwege alle BTW-zaken en fiscale verrekeningsregels die dan heel anders liggen.

Kijk wel of je dit eigenlijk wel wilt. In feite koop je met een leaseregeling continue mobiliteit: alle onderhoud zit erin, vervanging, en de garantie dat je meteen vervangend vervoer krijgt waar en wanneer je ook stil komt te staan.

Dat heeft zijn prijs. Je moet dat ervoor over willen hebben.

Als ik bijvoorbeeld ergens stil kom te staan, is er altijd iemand die ik kan bellen. Een reparatiedienst voor de auto, en als die een tijd in reparatie is of zelfs geheel kapot is, heb ik een moeder, een zus en een paar vrienden van wie ik in probleemgevallen een auto kan lenen.

Voor die enkele keer dat er iets gebeurt, heb ik dus een oplossing. Ik ga dus geen grote bedragen neertellen om die enkele probleemgevallen die zich *mogelijkerwijs* zullen voordoen, op te lossen.

Die afweging kan voor jou natuurlijk anders liggen dan voor mij.
Cryofiel
14 jaar geleden
Als je genoeg inkomsten hebt, waarom niet. En een vaste baan natuurlijk. Of een vast contract. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Congoleo;

Bijna alle grote merken bieden leaseprogramma's aan, ook voor particulieren. Deze constructies komen gewoon neer op een vorm van financiering, waar de aanbieder uiteraard aan verdienen wil. In de praktijk ben je daarbij dus vrijwel altijd duurder uit dan langs de gebruikelijke weg een auto te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan je. Het wordt ook wel huurkoop genoemd. Meeste automerken hebben wel een systeem waar bv onderhoud bij kan. Toch is het niet aan te raden. Ten eerste is het erg duur en ten tweede krijg je een BKR melding erbij