Zoek winterbanden voor een Jaguar XJ8 uit 1998. Bandenmaat is 225x60xR16 H98. Wat is hiervoor een goede Winterband?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Als je het simpel bekijkt: De duurste. Dit zal niet perfect op gaan maar ik denk dat je ook wel kunt bedenken dat je voor kwaliteit over het algemeen een hogere prijs betaald.

Koop je 2e hands winterbanden zonder velg en met 5mm profiel van een of ander onbekend japans merk zul je stukken goedkoper uit zijn, maar de kwaliteit zal lager zijn.

Koop je nieuwe michelin banden kost je dat een stukje meer, maar heb je meer profiel en betere kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De keuze is afhankelijk van je rijstijl en je persoonlijke smaak. Daar kan ik je niet bij helpen.

Je kunt wel zelf kijken welke banden voor jou het meest geschikt zijn:

http://www.popgom.nl/banden/banden-225-60-16-h--winter

Daarna kijken of de band bij een lokale bandenboer te verkrijgen is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet letten op het profiel, winterbanden hebben veel gleuven en weinig rubber(in verhouding)
diegene met de diepste en meeste gleuven is de beste.

Toegevoegd na 1 minuut:
qwe7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goodyear Ultragrip 8 215/65 R16 98H
Continental ContiWinterContact TS830