de startmotor van de Peugeot is kapot, is het moeilijk om die zelf te vervangen ??

Toegevoegd na 46 minuten:
het is een Peugeot 206cc

Toegevoegd na 1 dag:
bedankt voor de tips, het is me gelukt en het werkt ook nog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
10.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is moeilijk, ben je een sleutelaar? In bezit van goed gereedschap en oprijbokken? Dan geen punt, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is me gelukt, zit een nwe onder en werkt prima, bedankt voor de tips..

Het beste antwoord

Een startmotor is meestal makkelijk te vervangen, deze zit boven in het verlengde van de versnellingsbak tegen de motor aan.

Veel kan daar niet in de weg zitten, het is aan de achterzijde van de motor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hangt er van af wat voor Peugeot het is. Uit eigen ervaring weet ik dat het verwisselen van onderdelen bij Franse auto's een ramp is. Je komt er heel vaak niet goed bij en moet heel veel andere onderdelen weghalen voordat je er bent.

Kijk hier maar eens:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=9695
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaat makkelijk als tenminste er geen turbo is ingebouwd. Dan moet er een heleboel meer uit en in weet ik van de 407.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij is het een eenvoudig klusje (ik ben monteur), voor mijn buurman(is boekhouder) een onmogelijke opdracht etc.
Maar concreet : bij de 206cc is het als doe het zelver niet erg eenvoudig.