Ik heb een Mitsubishi Outlander 4wd. Nu zijn de rubbers defect/op van de achteras differentieel. Heeft dit invloed op het remsysteem of abs?

De auto is heeft onlangs een APK en een grote beurt gehad, ik heb aan de officiële Mitsubishi dealer het probleem aangegeven van een schokkend geluid wat van achter/onder uit de auto kwam. Na het ophalen zei men dat ze een rubbertje hadden vervangen. Na het wegrijden heb ik meteen gemerkt dat het probleem niet was opgelost. Nadat ik ben terug geweest was er geen monteur meer daar en zou ik maar een andere keer terug moeten komen. Helaas, na een aantal dagen krijg ik een aanrijding waar ik in een bocht boven op mijn voorganger glij, ja glij... wel wat remkracht gevoeld maar als je vol op de rem gaat moet je ook de ABS voelen, dit is niet het geval. Heeft defecte rubbers van het achteras differentieel dan ook invloed op het remsysteem of ABS?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (1)

Nee dat heeft niets met rubbers te maken van het onderstel.
De rubbers zitten er alleen om te dempen en bepaalde delen niet tegen elkaar te laten komen.
Je remsysteem en abs is heel wat anders.