Welke goedkope nieuwe stationwagons zijn er te koop?

Wij zijn op zoek naar een nieuwe(!) stationwagon waar twee volwassenen, twee kinderen en een hond (labrador) in passen. Budget tot € 15.000,-. De Dacia Logan en de Skoda Fabia werden ons al getipt, al weet ik van de laatste niet zeker of de kofferbak groot genoeg is.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom perse een nieuwe?
Ga je er een kopen of mag je er een leasen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuw ivm garantie, voorlopig geen apk. Hij moet een aantal jaren vooruit kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuw is wel leuk, maar zo duur. Maar ja, lange discussie.
Veel plezier met de nieuwe.

Het beste antwoord

Je kunt ook voor een Koreaan kiezen. Over het algemeen veel auto voor je geld en lange garantieperiode.

Misschien de Hyundai 130CW

zit wel 245 euro boven jullie budget, maar bij inruil....

http://www.hyundai.nl/personenauto/hyundai-i30cw.aspx

"hyundai" betekent overigens "modern/eigentijds" in het Koreaans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De Dacia Logan heeft in de 5-persoons uitvoering nog meer dan genoeg ruimte over voor jouw/jullie Labrador! En gelet op 't budget hou je nog wat over....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf ervaring met de skoda fabia ,hier heb je een korte en lange versie van,wij hadden de korte,ook onze labrador had er plaats genoeg in,dus zal in de verlengde zeker zijn.
Dan heb je ook een grotere skoda, de superb.
Ik weet niet waar je woont,maar wij zijn vanuit limburg richting dordrecht gereden,daar zijn de auto's stuk goedkoper,daar zijn leaseauto's ,dus jonge auto's met wel genoeg km., maar bij diesel maakt dat niet zoveel uit.
Maar dan heb je wel een mooie goeie auto,redelijk jong.
kijk eens op www.milano.nl
Hier hebben niet toen onze skoda gekocht maar een andere,skoda was als 2de auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met zo'n budget zou ik eerder kijken naar een ford mondeo of een volkswagen passat uit 2008. Fantastische auto's, kunnen beiden lange tijd mee. Erg betrouwbaar. Doe wel goed marktonderzoek!