Iemand vertelde eens dat een oldtimer / klassieker slechts 1 x in de twee jaar apk-gekeurd moet worden. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Ja dat klopt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geldt voor auto's ouder dan 30 jaar en alles voor 1960 hoeft nooit meer gekeurd te worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Personenauto’s, bedrijfsauto’s en driewielige voertuigen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg die 30 jaar en ouder zijn maar na 31-12-1959 in gebruik zijn genomen moeten eenmaal in de twee jaar worden gekeurd (met uitzondering van bussen, taxi’s en ambulances).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een auto brandweerwagen uit 1982.....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je nu of ik die heb, of dat die gekeurd moet worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuseer, MrTomaat, neen, ik heb een betreffend voertuig en heb 'm nu - een jaar na import (Inclusief apk door RDW) - apk moeten laten keuren. Maar sommige mensen zeggen dat dat bij een klassieker maar 1 x in de 2 jaar hoeft...... Foutje van RDW of klopt die recente apk oproep? Wat denk jij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even rekeken leert ons dat je geen klassieker hebt. 1982+30=2012, maar zoals je ziet is dat snel wel zo. In 2012 zal je hem dus waarschijnlijk nog een keer moeten laten keuren en dan pas in 2014.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, zit dat zo?! Hmm, de verzekering noemt het wel een klassieker. Blijkbaar gebruikt iedere instelling er weer een andere benaming voor. Bedankt voor je antwoord, Tomaat! Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ik krijg geen reacties in m'n mail (Wel antwoorden).