Waarom is LPG zo goedkoop?

Waarom is LPG/Autogas zo goedkoop? Het wordt toch ook van olie gemaakt net als benzine/diesel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

LPG wordt minder belast met accijns! In dát spel heeft onze regering de regie! Van 'goedkoop' kun je dus niet spreken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ook zonder accijns is LPG een stuk goedkoper dan benzine, dus dit verklaart het verschil niet. In verhouding wordt het verschil ook niet veel groter door de accijns, dus dit lijkt me niet het goede antwoord.

Andere antwoorden (1)

Lpg staat voor Liquefied Petroleum Gas (ook wel liquid propane gas). In België en Nederland wordt hiermee in het algemeen autogas bedoeld.

Autogas is een schonere brandstof dan benzine of diesel, het verbrandt gelijkmatiger in de motor. Dit leidt tot schonere uitlaatgassen dan bijvoorbeeld van benzine- of dieselmotoren.

Lpg is een zeer goedkope brandstof. Doordat Europa en de Nederlandse regering gebruik van schonere brandstoffen willen stimuleren, wordt er een lagere accijns geheven over lpg (9% tegen 50% op benzine).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en dan zetten ze gewoon wat op de autobelasting zodat ze toch veel geld wat binnen krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet de enigste reden.