Auto start niet meer, wel stroom, wat is er?

Nissan sunny lx 1994, als ik hem wil starten geeft hij slechts 1 'tik' alsof er een relais omslaat. Lampjes die branden zijn (accu, olie, motorbokje oranje met check)
Verlichting en radio doet het wel dus de accu is nog goed lijkt me..

Wat kan er mee aan de hand zijn en hoe kan ik het oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
38.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even langs de garage gaan. Kan van alles zijn. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dan moet de auto wel kunnen rijden, lijkt mij. Of hij moet een garage om de hoek hebben, zodat hij er naar toe kan duwen.-)

Antwoorden (9)

Ik denk dat je startmotor naar zijn grootje is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou kunnen zijn dat die relais gesprongen is
had ik ook met mn oude peugeot, duurde heel lang voordat ze daar achter waren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook de startmotor, probeer hem eens aan te duwen en ook eens met een hamer op de startmotor te tikken, soms wil hij het dan weer (tijdelijk) doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk te weinig olie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Ben ook wel benieuwd...is dat porche gerelateerd? :-)
Mijn eerste reactie is een kapotte startmotor. Dus proberen of je em aan kan duwen en gewoon langs een garage gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan uiteraard alsnog dat de accu kaduuk is. Een accu kan dan wel genoeg stroom leveren voor kleine verbruikers zoals de radio enzovoort. Maar een startmotor trekt behoorlijk wat stroom en dat kan dus net teveel voor de accu zijn. Probeer eens over te starten vanaf een andere auto mbv startkabels. Als ie het dan ook niet doet is het niet de accu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch kan het zijn dat je accu te zwak is.

Blijft het licht ook nog volop branden als je start?

Als het licht volop blijft branden is zit vaak de bendix (starttandwiel) van de startmotor vast, een tikje met een massief voorwerp tegen de startmotor (niet te hard) doet dan vaak wonderen.

Laat wel de startmotor na kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!!
Geef een klap met een hamer op de startmotor of zet de auto in zijn versnelling en duw een beetje heen en weer met de auto... Mogelijk dat ie het nu doet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Controleer toch de capaciteit van je accu maar.
Bij een startmotor is het niet alleen die 12 volt maar ook de kracht die hij nodig heeft.

Als de startmotor het is, hoeft deze niet epr se stuk te zijn. Erafhalen en de koolborstels een goed schoonmaken wil ook nog wel eens helpen.