Hoeveel kost een rijvaardigheidstest (18-jarige)?

Toegevoegd na 37 minuten:
Ik moet waarschijnlijk een test afleggen vanwege een lichte vorm van asperger.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Het beste antwoord

Volgens mij wordt er hier iets anders bedoeld dan een commerciele rijvaardigheidstraining...
Een rijvaardigheidstraining wordt afgenomen door een ervaren examinator van het CBR die doorgaans ook de faalangst examens en BNOR examens doen. De rit duurt anderhalf uur en wordt voorafgegaan door een stukje theorie uit een speciaal theorie-plaatjes boek. Een verkort theorie examen zeg maar. Onderschat dit niet, want als je teveel fout maakt, gaat de praktijkrit ook niet door.
Daarnaast is het nog van belang of je een tijdelijke rijontzegging hebt gekregen of niet. Vaak is dit wel zo, als er sprake is van een medische grond of als de OvJ de rijvaardigheidstest heeft opgelegd. De kosten bedragen -afhankelijk van de rijschool ongeveer 300 euro. Denk erom, je mag zelf niet rijden in de periode ervoor. Mensen die zo'n dergelijke training krijgen, en vaak ook nog een aparte medische keuring door de CBR arts, zijn tussen de 750 en 900 euro kwijt. Vergeet ook de extra lessen niet!
Succes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt eraan, vaak worden deze gehouden bij de start van een cursus om te zien wat je kan. Deze zijn vaak gratis.

Maar als je er 1 wilt omdat je je rijvaardigheid wilt verbeteren terwijl je je rijbewijs al hebt of vaak bent gezakt voor je rijbewijs dan zijn er verschillende prijzen, je zult moeten informeren bij een rijschool bij jouw in de buurt.

2 verschillende prijzen die ik snel heb kunnen vinden op het internet:
€ 175,00 -
http://www.gdoornekamp.nl/rijvaardigheidstest.html

€ 70,00 -
http://www.evralmere.nl/rijlessen.php