Bij onze flat is een parkeerterrein. Als deze vol is (en vaak als het niet vol is) mag je dan je auto daarbuiten (parkeervak) parkeren?

Het probleem is dat sommige auto's zodanig hinderlijk zijn geparkeerd dat het lastig is langs te rijden. Vaak parkeren mensen ook gewoon hun auto erbuiten als er nog plek is. Kan dit zomaar? Er is zover ik weet geen bord aanwezig met parkeren in de vakken. Het lijkt me toch niet dat je zomaar dan midden op de parkeerplaats je auto kan parkeren?

12 jaar geleden
in: Auto's
2.9K

Het beste antwoord

Bel de gemeente op... Wij kunnen niet in jouw straat kijken^^ . kennen de situatie niet precies... zij weten wat mag en niet mag specifiek in jouw straat, zij weten het beste het antwoord... of de politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hinderlijk parkeren mag sowieso niet.
Het jammere is dat heel veel gemeenten er een beleid op na houden om bewust te weinig parkeerplaatsen te maken, daarna betaald/vergunningparkeren invoeren en daarmee een stelletje parkeercontroleurs aan een baantje helpen op kosten van de automobilist.
Zo te horen zit jouw wijk in fase 1 (te weinig plaats). Voorspelling: Over een jaar of vijf lopen er een paar controleurs door je wijk geld in te zamelen voor de gemeente...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een erf mag slechts in de daartoe bedoelde vakken geparkeerd worden. In andere situaties geldt dit niet zolang je geen gevaar vormt en/of hinder veroorzaakt, én zolang één of meer van onderstaande regels van toepassing is/zijn:
RVV 1990 – artikel 24: parkeerverbod:
De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
•bij een kruispunt, op een afstand van minder dan vijf meter daarvan
•voor een inrit of een uitrit
•buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg
•op een perkeergelegenheid: A voorzover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen. B op een andere wijze dan op het bord of op het onderbord is aangegeven. C op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden.
•langs een gele onderbroken streep
•op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen
•op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage 1, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend
•indien onder de verkeersborden E4 tot en met E8, E12 en E13 van bijlage 1, op een onderbord dagen of uren zijn vermeld, gelden de uit het bord of onderbord voortvloeiende geboden of verboden slecht gedurende de aangegeven dagen of uren
•de bestuurder mag zijn voertuig niet dubbel parkeren
•indien een parkeergelegenheid aangeduid met een van de verkeersborden E4 tot en met E13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.