Hoe is het vervoer van een passagier jonger dan 18 jaar geregeld? En veranderd dat zometeen naar 16,5 met het nieuwe to2drive?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Als de passagier maximaal 1.34 groot is moet hij gebruik maken van een KBS (Kind Beveiliging Systeem) (goedgekeurd). Vanaf 1.35 moet de passagier op de juiste wijze gebruikmaken van de gordel. Indien de auto niet voorzien is van een gordel voor de passagier mag hij tot 18 jaar niet voorin zitten.
Het veranderd niet totdat de wet werkelijk wordt aangepast. Het lijkt mij wel een bekeuring die je zou kunnen aanvechten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met het nieuwe 2todrive zit het zo in mekaar je mag gaan lessen met je 16,5jaar je mag op als je 17 bent ,slaag je dan dan mag er alleen gereden worden met een ervaren chauffeur naast je op de bijrijders stoel.

Toegevoegd na 16 uur:
als je 18 jaar bent mag je alleen rijden