stoppen ga je doen, en als je dat gedaan hebt sta je stil. Blijf je langer staan en verlaat je de auto, dan parkeer je.
Als je ergens niet mag stoppen, mag de rest ook niet. MAg je niet parkeren, dan mag stilstaan (bv voor onmiddellijk laden en lossen of in- of uitstappen) meestal wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoppen is als het ware de handeling die je doet voor je stil staat. 'Stoppen' en 'stil staan' verschilt dan weer van 'parkeren' omdat het overal wel kan. Maar parkeren kan je alleen op aangewezen plekken daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
STOPPEN doet men als bestuurder gedwongen door een verkeerssituatie. Bijvoorbeeld een aanwijzing, verkeersteken of -regel.
STILSTAAN doe je als bestuurder vrijwillig. Je bent bezig met het onmiddellijk in- EN uitstappen van passagiers of laden en lossen van goederen. Korter dan 5 minuten. (Voor steden met parkeerbeheerterreur geldt: zodra je uit het zicht van parkeerbeheer bent...)
PARKEREN: Je brengt als bestuurder je voertuig vrijwillig tot stilstand en bent NIET bezig met het onmiddelijk in- of uitstappen van passagiers of onmiddelijk laden of lossen van goederen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord klopt niet. Er wordt onderscheid gemaakt tussen vrijwillig en onvrijwillig stilstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn reactie klopt niet? Dit komt 1 op 1 uit het RVV man! En juist die vrijwilligheid maakt het verschil! Eerst nadenken voor je een min geeft man!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag een plusje dan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je nog geen pluIsje geven nee? ;)
Je hebt gelijk frankies, ik zat fout. Ik heb mijn eigen boek er nog even op nageslagen en gebleken is dat ik niet altijd op mijn langetermijngeheugen kan rekenen.