hoe heet het huren van een auto die op bepaalde punten staan?

Ik zie in de stad soms van die punten waar een auto staat die je kan huren. Nu wil ik dat doen maar kan ik nergens op internet vinden! Wie helpt mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Volgens mij is dat Green Wheels.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Green Wheels is een onderneming die dit doet en niet de naam voor het fenomeen. Zo heb je ook ConnectCar en StudentCar. Zoals hieronder is beschreven heet dit car-sharen oftewel autodelen. Daarom een -
Ritsuka
12 jaar geleden
Ok, bedankt voor je uitleg waarom je een min geeft. Betere dan die anonieme minnen dat je niet weet wat je fout doet.

Andere antwoorden (3)

Dat heet autodelen of car sharing. Soms wordt het een stadsauto genoemd, hoewel die benaming verkeerd is omdat je er in principe zelfs mee naar het buitenland mag rijden.

Toegevoegd na 3 minuten:

De naam 'autodelen' wordt meer in België gebruikt; in Nederland spreekt men vaker van 'car sharing'.

Aan de andere kant wordt de auto zelf in Nederland dan weer een deelauto genoemd.

In Nederland is Greenwheels de bekendste organisatie.

Cryofiel
12 jaar geleden
Green Wheels : http://www.greenwheels.com/nl

Toegevoegd na 1 minuut:
auto date : http://www.autodate.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heet autodelen.
Er zijn op dit moment zo'n 3 aanbieders in Nederland waarvan de bekendste Greenwheels is. Verder is er nog Wheels4All en ConnectCar.
Hoe het precies werkt verschilt per aanbieder dus je zult even op de betreffende sites moeten kijken.