Waarom sjoemelen mensen met de kilometer stand bij het verkopen van hun auto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Een kilometerstand zegt veel over de "houdbaarheidsdatum" van de auto. Een nieuwe auto staat bv op nul, en is mede daarom veel waard. De auto kan dus nog veel jaar vooruit.
Als een dealer de kmteller terugdraait wekt hij dus de indruk bij de consument dat de auto weinig km heeft gereden en dus vaak ook meer waard is. De autodealer krijgt dus meer geld. It's always about the money!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan lijkt het alsof er minder mee is gereden en kunnen ze er meer geld voor vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaand antwoord om hem duurder voor te doen is vaak de reden om dit te doen. Echter zijn veel mensen tegenwoordig zo wijs om niet alleen naar een kilometer stand te kijken.

Een lage kilometer stand t.o bouwjaar kan ook zeggen dat er blijkbaar weinig snelwegkilometers mee gereden is.

Dit zijn kilometers waar remmen /koppelingen / in en uitstap slijtage /schokdempers en noem maar op het minder te verduren hebben , dan bijvoorbeeld ritjes van 3 kilometer.