Wat als ze die motor in een moderne Lambo plaatsen?

Stel ze halen die vette 12 cilinder uit de 1971 Lamborghini Countach en ze monteren hem in laten we zeggen een Lamborghini Diablo.
Die oude 12 cilinder is toch al niet misselijk, maar de stroomlijn van de Diablo zal stukken beter geweest zijn dan de Countach.
Zou die motor beter tot zijn recht komen in een beter gestroomlijnde auto van vandaag de dag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

In theorie wel. Stroomlijning helpt heel erg veel bij de prestaties van een auto.
Wel vooropgesteld dat je de aandrijving net zo efficiënt krijgt als hij in de originele auto is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
modernere auto's zijn inderdaad over het algemeen inderdaad wel gestroomlijnder dan oude auto's, maar ze zijn ook zwaarder in de regel. Dus wordt het voordeel van de betere stroomlijn weer opgeheven door het hogere gewicht.