Waarom worden mensen achterin in de auto makkelijker misselijk dan mensen voorin in de auto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (2)

Achterin kan je slechter hobbels aan zien komen zodat je hersens er te laat op reageren. Bovendien kunnen je voorin de horizon beter zien. Door dit krijgen je hersens de rust niet duizelig te worden.

Leuke tip: bij zeeziekte ....kijk naar de horizon.
12 jaar geleden
Je hebt voorin een veel breder zicht over de weg voor je, en je zal dus beter in staat zijn om bewegingen van de auto te anticiperen. Daarnaast is het zo dat je in het voorste deel van de auto over het algemeen iets minder heen en weer schudt, wat voor minder misselijkheid zorgt.