waarmee kan ik schade aan autolak het beste behandelen om roest te voorkomen?

Gisteren ontdekt dat iemand mijn auto heeft "aangetikt"waardoor er blank metaal zichtbaar is geworden.
Bij vorige auto werd zoiets enkele jaren later een hardnekkige roestplek...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6.7K

Antwoorden (5)

over laten spuiten is het beste, kan of lukt dat niet een goede spuitbus blanke lak halen en daar mee de plek overspuiten, let er wel op dat deze geschikt is voor auto's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe groot de plek is maar een lakstift of spuitbus kan de oplossing zijn. Er zijn ook bedrijven die voor een redelijk bedrag een "Spotrepair"uitvoeren.
Als het gaat om tijdelijk te beschermen tegen roest is blanke tectyl prima en ook weer makkelijk te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,

Gewoon penseeltje of klein kwastje wat lak op kleur,beste is die menge met owatrol of van te voren primeren (gronden),rondom afplakken en met spuitbus kan ook paar X steeds ff late aandroge de verse lak !
Nu erg geschikt weer buiten..
Lakstift kan ook van belang is : losse lak weghale'n ,btj bijschure & waterproof schuurpapier no 400 oid. ,schoonmake met ontvetter (wasbenz.ammonia) dan 2/3 laagjes aanbrengen plaatselijk met penseeltje..

Succes !

Groet Simon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik eerst Corroless op de beschadigde plek ter blijvende bestrijding en voorkoming van roest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Kubus,

Het beste kan je naar het plaatselijke autoschadebedrijf gaan en vragen of ze het voor je kunnen behandelen/bijtippen.
Het gebeurd dan met goede materialen (primer etc) en het zal later geen roestplek worden.

De kosten zullen tussen de 25 á 35 euro zijn, maar dan is het wel goed gedaan!
Ik denk als je het zelf gaat doen dat het meer kost ..
Je hebt een spuitbus/aantipflesje nodig,kost al gauw 13 euro, dan heb je nog primer nodig,en bij een metallic ook nog blanke lak.
En natuurlijk schuurpapier en ontvetter.

Succes ermee,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je