waarmee kan ik een roestige benzinetank het beste behandelen?

Tank zit aan onderkant auto en een groot deel is bruin van de roest

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (5)

Hem gewoon vervangen lijkt mij de veiligste oplossing.
fremar
12 jaar geleden
Op mijn voormalige werk moest ik roest van ijzeren objecten verwijderen en dat deden we met diesel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Kubus;

Ik neem aan dat je het nu hebt over roest aan de buitenkant. Als de tank niet lekt zou je Hammerite kunnen proberen, maar als de roest te ernstig is moet je de tank of repareren (vrij specialitisch werk) of vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een grote bak met coca cola laten weken, werkt ook bij spijkers en schroeven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zeker bent dat de binnenzijde niet is geroest gewoon de buitenzijde behandelen met een "roetsomvormer". Er bestaan meedere fabrikanten van. Loctite en RNS ( Rust Never Sleeps). Is wel niet goedkoop en lees vooral de gebruiksaanwijzing !
Succes
Eric