Kan ik meerdere bekeuringen krijgen voor één overtreding?

Bijvoorbeeld, je auto verkeerd geparkeerd laten staan voor bijvoorbeeld een week (op dezelfde plek)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Normaal als er een bonnetje onder je ruitenwisser ligt krijg je er niet nog 1 extra.
Daarom zie je wel eens mensen bij een ander de bon onder de wisser vandaan halen en dan bij hun eigen eronder leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar.. Ik had met de auto van het werk vergeten de parkeerkaart (vergunning) voor de ruit te leggen en toen ik de auto van het werk weer nodig had na 1 1/2 weel voor een klantbezoek zaten er 5 (!) bekeuringen achter de ruit van totaal 250 euro! Was bijna het einde van het jaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat toch geen boete (stelen) van iemand anders, dan ben je toch stom .
Ja helaas mag dit wel. Zo heb ik er 5 gekregen achter m'n ruit voor het niet betalen van de plek. Was vergeten de parkeervergunning kaart voor de ruit te leggen en toen ik de auto na 1 1/2 week weer nodig had zat er dus van bijna elke dag 1 bon achter de ruit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DIt is het juiste antwoord. Om even in te gaan op het antwoord van teusvh hieronder, je mag inderdaad niet op hetzelfde moment 2x bekeurd worden, maar als de auto er de volgende dag nog steeds staat, maakt dat een nieuwe overtreding. Je wordt bekeurd voor een moment. Dus ja, je kan meerdere krijgen. +
Voor één en dezelfde overtreding kun je in principe maar één keer worden bekeurd. Ik weet van een advocaat die ergens in Groningen werd geflitst voor te hard rijden, en een uur later op de afsluitdijk weer. Zijn verweer was dat hij daartussen niet onder de 100 was geweest, en het dus één overtreding betrof. Weet helaas niet hoe het is afgelopen, maar je begrijpt dat je aannemelijk zult moeten maken (in je bezwaarschrift) dat je auto in de tussentijd niet is weggeweest.
Je bedoelt toch niet dat je geen parkeergeld had betaald? Dan krijg je (zo heet dat formeel) een naheffing parkeerbelasting, en het tarief is meestal per dag.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg gewoon voor elke dag een bekeuring. Dus voor foutief parkeren of het niet tonen van het parkeerkaartje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit soort verhalen hoor ik vaker in de kroeg na een paar pilsjes maar het klopt niet. Enkel als de eerste constatering aan het begin van de afsluitdijk is gebeurd en de tweede aan het eind zou er sprake kunnen zijn van één overtreding, indien er afslagen zijn geweest tussen de eerste en de tweede constatering zijn het meerdere overtredingen.
teusvh
12 jaar geleden
Nee, het gaat er om dat het één voortdurende overtreding is, en dus niet telkens een nieuwe. Neem bijvoorbeeld het geval dat ik een tijger in huis heb zonder vergunning. Daarvoor kan ik een bekeuring krijgen, maar niet voor elke dag dat ik hem had.
Ja, dit kan perfect. Hier (frankrijk) was een motorijder zo dom om de gendarmerie met hun mobiele flitscamera uit te dagen door 5 maal aan topsnelheid (285km/u ipv 50km/u) voorbij hun camera te vliegen. Die motard dacht dat ze hem enkel langs vooraan konden flitsen...maar recent hebben de gendarmen hun systeem aangepast... Die motorijder was eraan voor 5 zware overtredingen (hier: un delict) en kan in de gevangenis gaan opscheppen met zijn verhaal. 5 maand tijd had hij daarvoor....En daarna kon hij met de fiets (2jaar zonder rijbewijs) gaan werken om de boete te betalen...
Soit, hij leeft tenminste nog, wat van vele motorijders van zijn genre hier niet kan worden gezegd.
Groeten,
Eric

Toegevoegd na 10 uur:
Ah ja, voor de Nederlanders : "gendarmen" zijn mensen zoals de rijkspolitie bij jullie.
Specifiek wat het parkeren betreft : je hebt in principe elke dag recht op een bekeuring of zelfs meer indien er op die dag verschillende tijden zijn dat je moet betalen.(bv voor en namiddag).