Wat zijn de voor- en nadelen van het gebruik van diesel in de auto ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Diesel verbruikt minder en is goedkoper, vroeger presteerden diesel motoren minder, maar dat is tegenwoordig andersom geworden voordeel is dus goedkoper om te rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordeel:
- Beter voor het milieu
- Je kunt langer met de olie rijden
- Het tanken kost minder dan benzine
- Als je lange afstanden rijd is dit beter en voordeliger dan benzine

Nadelen:
- Autobelasting duurder
- Auto is duurder (dan dat je een benzine auto koopt)

Meer kan ik eigenlijk niet bedenken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bovenstaande zegt klopt idd.
Een nadeel is dat de wegenbelasting weer hoger is en je dus voldoende km's moet maken om het voordeel eruit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus: ( over het algemeen ) zuiniger.
Goedkoper tanken
Min: Meer wegenbelasting

Hangt af van het aantal km dat je maakt per jaar om te kijken wat financieel aantrekkelijker is. Vanaf 20.000 km per jaar zou je diesel moeten gaan rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook gaat een dieselmotor gemiddeld stukken langer mee