Hoe kan een nieuwe vw crafter op giga veel plaatsen roesten binnen 2 jaar? En kia 7 jaar lak garantie geeft?

K heb 2 nieuwe vw crafters gekocht en na ruim een jaar zitten overal roest punten! ( lak bladderd af ) en vervolgens zegt de dealer: dat is steenslag. Jaja helemaal rondom zeker? Echt niet! K begrijp dat de neus onder kan zitten en enkel een zijkantje iets, maar niet overal en zeker niet van binnenuit. K bedoel niet dat kia goedkoper is en het onmogelijk is dat di niet eerder roest. Maar k vind het heel knap van kia, en slecht van vw. Wat is jullie mening. K zit hier best mee, voor ruim 80.000 bedrijfsauto kopen en 2 polo's en dan word je met roest afgescheept dat het allemaal steenslag is. Bedankt voort lezen en antwoorden misschien! Gr knaap

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, Duitse auto, hè. Opel en VW, nooit zo best in de lak. Staan erom bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is je reinste onzin. Vroeger zeker?
Maar ja, toen had Alfa Romeo een doorroest garantie (roestplekken binnen 3 jaar).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik zie heel vaak Astraatjes of Golfjes rijden met veel meer roest erop dan bij hun leeftijd past. Oké, Alfa. Daar heb je een punt. Roestte al in de folder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha

Antwoorden (2)

Ik denk dat je een briefje richting Pon (importeur) moet sturen.

Ook VW geeft een lakgarantie en bij normaal gebruik worden dergelijke schades netjes afgehandeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo theodbn, Pon is de importeur van de auto maar denk dat je eerst contact moet opnemen met de leverancier. Die is nl verantwoordelijk voor de deugdelijk- en duurzaamheid van het product. Kom je er met de leverancier niet uit dan kun je de importeur om bemiddeling vragen. Maar Primair is jouw leverancier verantwoordelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct. Echter uit het verhaal van vrager maak ik op dat de leverancier hem afscheept met het verhaaltje dat het steenslag is. Ik weet ook dat uiteindelijk de beslissing over een garantiegeval bij Pon ligt er komt dan namelijk een specialist van Pon om de schade te bepalen.
Hoe het kan, weet ik niet! Wel meen ik te weten dat dit in principe m.u.v. steenslag niet mag voorkomen. En zoals je zelf aangeeft, kan dit niet rondom. Denk dus dat je je leverancier van de auto moet wijzen op de deugdelijkheid en duurzaamheid van het product (de producten) die hij jou geleverd heeft en waar jij op een normale manier gebruik van maakt. Dit zou ik schriftelijk doen en voorstellen om binnen een redelijke termijn (14 dagen) tot een bevredigende oplossing te komen. Mag redelijkerwijs aannemen dat jouw leverancier is aangesloten bij de Bovag en dat je deze om bemiddeling kan gaan verzoeken als je leverancier in gebreke blijft. Blijft over: 'procederen' Dit is een kostbare aangelegenheid en gaat veel moeite en energie in zitten. Maar als je dit de moeite waard is kun je het in overweging nemen.

V.w.b. Kia denk ik dat zij zoveel vertrouwen in hun product hebben dat zij die garantie durven verlenen.
Ik wens je in ieder geval veel succes. Mvg. TegenXinnig.