welke zekering is voor de achter ruiten wisser??

de achter ruiten wisser werkt niet !!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nr. 214, tweede rijtje van boven vierde van links. 15 ampère. Oh, welke auto heb je??? Is wel handig om er bij te zetten toch?

Antwoorden (5)

De zekering die kapot is ;)
Aangenomen dat het aan de zekering ligt natuurlijk
maar waar ie zit dat is per voertuig merk verschillend natuurlijk het staat vast wel in de handleiding ?
12 jaar geleden
Vaak worden auto's geleverd met een boekje waarin uitleg wordt gegeven over allerlei zaken. Een schema van de zekeringen zal meestal niet ontbreken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het staat meestal op het kapje wat de zekeringen afdekt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De handleiding van de auto bevat een "plattegrond" van de zekeringen met een aanduiding waar ze voor zijn.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van het merk en type voertuig.
Vaak vind je de zekering kast aan de bestuurders kant, onder het dashboard. Bij die zekering kast vind je de lay-out van de zekeringen. (in het klepje of op een sticker) en daar zal je de zekering moeten hebben met achter ruiten wisser of rear wiper o.i.d.
Als je het instructie boekje nog hebt dan staat het er zeker in waar je de zekering kunt vinden.
Probeer anders ook even Google, zoek hier dan naar zekeringen merk en type auto.
Als het geen zekering is dan kan de oorzaak ook in de stekker verbinding zitten bij de ruiten wisser motor. Vaak is vocht de boosdoener (lekkage / condens) dit zorgt voor corrosie in de stekker waardoor er geen verbinding meer is.
Is dit het geval dan de stekker uit elkaar halen en behandelen met contact spray (doe het zelf zaken) en dan weer in elkaar zetten en testen.

Veel succes.