hoe kan je op een auto band zien of er een binnenband in zit? Klopt het als er geen binnenband inzit dat er tl op staat?

ik weet dat een binnenband zelden voorkomt, maar het komt dus wel voor. ik wou graag weten hoe je daar ZELF, dus niet dat je naar je dealer toe moet, er achter kan komen. klopt het ook dat er op een band zonder binnenband tl staat wat weer staat voor tubeless-band?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
9.3K

Het beste antwoord

Je kan het ook aan het ventiel zien. Een binnenbandventiel zit los door de velg gestoken en een tubeless ventiel zit in de velg geklemd, omdat dit moet afdichten.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje voor je duidelijke antwoord

Andere antwoorden (2)

Op bijgaande site allerlei aanduidingen die je op een band kunt aantreffen.
TL duidt inderdaad op een tubeless band
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is geen antwoord op mijn vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilde weten of TL een tubeless band aanduidt: dit lijkt mij een afdoend antwoord.
Maar in een tubeless band kan wel degelijk een binnenband zitten. Zo een band wordt "geplakt" met een binnenband als er een gaatje inzit. Met andere woorden je kunt er eigenlijk nooit zeker van zijn of er nu wel of niet een binnenband inzit.