Welke Autobandenmerken horen eigenlijk bij elkaar??

Welke autoBANDmerken zijn aan elkaar gelinkt door fusie/overnames?? Of mischien wel doordat ze in de zelfde fabrieken worden geproduceerd.

Als voorbeeld weet ik dat Goodyear samen met Dunlop werkt en Dunlop daar op een volgend weer met Falken.

Ik weet dat heel veel AAA merk fabrikanten ook BBB merken produceren. Is er iemand die mij kan vertellen welke merken allemaal op de bovengenoemde manieren aan elkaar gebonden zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.5K

Antwoorden (2)

Micheline is eigenaar van Schwalbe. Goodyear is eigenaar van Fulda.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dunlop Tyres is een Britse bandenfabrikant, voor 75% in handen van het Amerikaanse Goodyear en 25% van Sumitomo Rubber Industries.

Micheline dochterondernemingen:
- Dunlop
- Uniroyal
- Schwalbe
- Taurus Tire

Goodyear dochterondernemingen:
- Dunlop Tyres
- The Kelly Springfield Tire Company
- Fierce
- Lee
- Sava Tires (Slovenia)
- Fulda (Germany)

Bridgestone bezit Firestone.

Continental AG is de vierde grootste bandenfabrikant ter wereld, na Michelin, Goodyear en Bridgestone en de tweede grootste in Europa. Continental verkoopt wereldwijd banden onder negen verschillende merknamen:

- Continental
- General Tire
- Euzkadi
- Uniroyal
- Semperit
- Barum
- Viking
- Gislaved
- Mabor