Welk land voert cat als id op nummerbord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is dubbel, en ik heb de andere ervan beantwoord.

Antwoorden (3)

Volgens deze site bestaat dat niet:
http://www.deautogids.nl/auto/landenlijst.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk betekent Cat in dit geval Catalonie. Dat is een streek in Noordoost Spanje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is Catalonië in Spanje, die al jaren strijd voor onafhankelijkheid. Het is een redelijk algemeen gevoel in Catalonië dat ze geen Spanjaarden willen zijn

De kentekenplaat met CAT bestaat niet. Het zijn aparte stickers die je over je Spaanse kentekenplaat plakt; ik heb er thuis ook een. Daarvoor krijg je wel een bekeuring. Die bekeuring kun je echter weer indienen bij een speciale stichting die je boete dan betaalt.