Worden er tegenwoordig nog auto's gemaakt waarvan je de raampjes met de hand kan open- en dichtdraaien?

Voor zover ik kan zien, hebben tegenwoordig zo goed als alle nieuwe auto's elektrische ramen. En wat is daar de reden voor? Is dat puur voor het gemak, of zijn er nog andere redenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Antwoorden (7)

Bij de Volkswagen Polo Blue Motion is electrische raambediening optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je een nieuwe auto koopt/least en je geeft hierbij niet aan dat je electrisch bedienbare raampjes wilt, dan zou het zomaar kunnen dat je de raampjes met de hand kan open- en dichtdraaien.

Ik weet dit, omdat onze geleasde Seat, tot onze grote verbazing met de hand bedienbare raampjes had. :-D
Wij waren er vanuit gegaan dat electrische ramen 'standaard' waren, maar dat was dus niet zo.

Dit zou best nog per merk kunnen verschillen. Feit is wel, dat electrische raampjes duurder zijn dan handbedienbare. Buiten dat óók onderhoudsgevoeliger...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn nog genoeg auto's vooral in de goedkopere klasse die standaard worden geleverd met hand gedraaide ramen.
12 jaar geleden
Dat ligt aan de auto model en ja... de gloednieuwe Toyato Aygo en Zie andere reacties ook. Volkswagen heeft dat ook nog bij bepaalde modellen van hun
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Stormbeest,

Ja hoor die worden nog gewoon gemaakt,je kan bij aanschaf van een nieuwe auto aangeven dat je geen elektrische ramen wil (middenklassers dan).

Vooral van oudere mensen hoor je "die poespas wil ik allemaal niet,als het kapot gaat ben je een hoop geld kwijt"
Zo kom ik ook soms nog auto's tegen op mijn werk zonder centrale vergrendeling ..

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kwam er laatst nog één tegen met zo'n slinger om de motor te starten ;-) +
Wij hebben nog niet zolang een nieuwe auto waarvan voor electrisch en achter moet je nog draaien.

Veel plezier van dit weetje :)

Mvg,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een standaard auto koopt zal je de raampjes open moeten draaien