Wat voor soort motorolie kan ik gieten voor een volkswagen golf 5?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Antwoorden (4)

Meestal staat dit aangegeven op een kaartje wat je garagehouder aan de richtingaanwijzer hangt.
Maar 15 w40 kun je gewoon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de website van Kroon oil kan je het makkelijk opzoeken;
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies/8KamqtfXtV03/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt verschillende soorten motorolie gebruiken, maar niet alles met elkaar mixen. Kijk even in het serviceboekje wat er voorgeschreven wordt, minerale olie, half synthetische, of vol synthetisch motorolie. En dan kan je nog even informeren waar de auto in onderhoud is geweest, welke olie zij hebben gebruikt.
jc54
12 jaar geleden
In de normale gang van zaken is het 5w30! Maar voor de juiste olie moet je even weten wat voor motor er in ligt!