krijg ik een snelheidsboete uit duitsland binnen?

op de terugreis van een weekend praag met vrienden ben ik in duitsland geflitst. De snelweg ging opeens van autobahn (waar ik ong. 180 reed) naar een snelheid van 80 kmu omdat er een hoge brug aankwam. Dus ik denk ivm zijwind. Ik zag te laat dat er een flitspaal net voor deze brug stond, dus ik ben van voren geflitst met ongeveer 100-110kmu.. Zal ik deze boete thuis krijgen? en wat zal ongeveer het bedrag zijn wat hierop staat?

Toegevoegd na 2 uur:
alvast bedankt voor de antwoorden. Weet iemand ook hoelang dit ongeveer zal duren? (weken,maanden?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Het beste antwoord

Je krijgt zeker weten een boete!.
Mijn pa is vorig jaar geflitst in Duitsland en moest er 92.50 ofzo betalen. 90 euri boete en 2.50 verzendkosten.

De procedure gaat als volgt:
Eerst krijg je een Duits brief thuis gestuurd waarin staat dat je te hard heb gereden op de (naam/nummer van de weg) waar je maar (aantal km) mag.

er staat ook een mooi foto van de bestuurder bij
en de kenteken is er ook bij vermeld

In die brief staat dat je moet betalen of anders gaan ze je aanklagen o.i.d.
Dus moet jij een handtekening eronder zetten dat je de boete accepteer. vervolgens moet je het opsturen en krijg je later pas de boete te zien! en dan vul je je bank/giro nummer etc. erin en stuur je het weer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

reken er maar op dat die bij je in de bus valt,heel veel landen hebben afspraken over het innen van boetes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk krijg je de bekeuring gewoon in de brievenbus. De hoogte zal tussen de 30 en 50 euro zijn. Zie onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de link die ik gaf staat:
Wie in Duitsland geflitst wordt, bijvoorbeeld bij te hard rijden met de auto, vrachtwagen of motor, krijgt vrijwel zeker binnen een aantal weken een bekeuring thuisgestuurd. Dus het zal waarschijnlijk hooguit een maand of twee duren. Het zal per keer ook wel verschillen. Net zoals met de Nederlandse bekeuringen.
NEderland heeft een overeenkomst met Duitsland. Deze valt dus gewoon in het NEderlands in de bus van de eigenaar van het voertuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij wordt ook aangetekend verstuurd meestal dus moet je tekenen dat je hen gehad hebt. Werk bij postagentschap we hebben elke week zeker 5 boetes uit Duitsland.. Dus je krijgt hem zeker weten. Vroeger kon je hem ook niet betalen maar door dat ze meer samenwerken is dat volgens mij niet meer mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij overschrijding van meer dan 30 km per uur krijg je niet alleeen een boete uit duitsland maar ook een fragebogen die je kunt invullen,daarop kun je aangeven of je de bestuurder bent geweest ,welke reden dat je had ,en nog een aantal andere vragen ,hierna komt pas de boete ,je kunt er dan voor kiezen om het voor te laten komen ,of gewoon betalen ,overigeens krijg je met deze overschrijding ook minimaal een punt in Flensburg, eventueel zelfs een rijverbod ,in Duitsland voor een maand ,de maand mag je dan zelf kiezen, hiervoor word er een papieren sticker op je rijbewijs geplakt waar dit op staat .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag op een bedrag van 50 euro rekenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn een aantal manieren om onder een boete uit te kunnen komen:

* Maak bezwaar
* Reageer met een brief waarin je vraagt om uitleg in de Nederlandse taal bij je boete
* Verklaar dat je niet de persoon bent op de foto die bij de boete is gevoegd

In dit laatste geval: in Duitsland wordt van de bestuurder van een auto, vrachtwagen of motor een foto gemaakt wanneer deze geflitst wordt. Deze wordt bij de boete gevoegd.

Toegevoegd na 5 minuten:
4 weken voordat het proces verbaal binnen is.