Hoe kun je een nieuwe auto tegenwoordig het beste inrijden?

Er zijn twee mogelijkheden, je auto echt rustig inrijden of je auto juist flink op de staart te trappen zodat de auto niet "lui" wordt. De techniek gaat voorruit maar wat is nu wijsheid?
Natuurlijk gaat dit alles wel gepaard met een warme motor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
9.8K

Het beste antwoord

Tegenwoordig moeten nieuwe auto's niet meer ingereden worden. Dit komt omdat de hedendaagse machines waarmee de zuigers en cilinderwanden gemaakt worden, steeds fijner werk afleveren. Vroeger werden de oneffenheden van zuiger en cilinderwand door het inrijden glad geslepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je een nieuwe auto koopt en je komt hem ophalen zal de verkoper die je de auto aflevert je de auto uitleggen en daarbij ook vertellen hoe lang en hoe je het best de eerste tijd kunt rijden. Dat is altijd niet harder dan en rustig aan.
12 jaar geleden
Het beste is de auto 'normaal' in te rijden, dus met wisselende snelheden. Maar niet te flauw, je mag hem best af en toe op de staart trappen. Wees daar echter tijdens de eerste 50-100 km voorzichtig mee want dan moeten de zuigers nog 'inslijten'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb met mijn nieuwe auto's altijd gereden alsof het geen nieuwe auto's waren. Dit op advies van mijn garagehouder, die mijn rijstijl wel kende en wist dat ik geen notoire scheurneus ben. En ik heb er altijd probleemloze, niet-luie auto's aan overgehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inrijden is niet meer nodig. Dit komt omdat nieuwe auto's tegenwoordig al ingereden worden in de fabriek. Eigenlijk begint je auto al niet meer op 0.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt deels inderdaad, de meeste auro's leggen hun eerste kilometers vaak af op de Dyno
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet de meeste maar allemaal. Toen ik mijn gloednieuwe Corsa vorig jaar kocht zei de dealer al direct inrijden is allang niet meer nodig, want ze worden al uitgebreid getest in de fabriek.
Rij de auto niet te rustig in .
Rij de auto normaal in .
Maar probeer wel af en toe een beetje vlot op te trekken .
Dus met een iets hoger toerental te schakelen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de meeste zullen zeggen rustig in rijden en dat is ook het beste kunnen alle onderdelen zich rustig zetten