Hoe reset je de service interval aanduiding van een.bmw _16i e46 uit 2000 met de knopjes op je dashboard ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Antwoorden (2)

dat red je niet met de dashboard knopjes, daarvoor moet je even de auto laten aansluiten op een laptop die "de boel kan uitlezen" bij de garage, die kan die instellingen ook wijzigen van de service interval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn kastjes voor te koop die overgens niet zo heel duur zijn ( werden regelmatig op marktplaats aangeboden )

Zo reset je het service-interval op een E46 zonder geklooi met stekkers:

Licht uit
Contact af
Linker knop op dashboard indrukken
Contact op 1e standje
Na 5 seconden gaat Olie service branden met woord rESEt erboven
Vasthouden
Nog 5 seconden later gaat rESEt knipperen
Loslaten en meteen 1 keer indrukken

Olie service interval is nu gereset (22.000 km)

zelf nog niet geprobeerd maar hoor dat et werkt.

klinkt ook beter als pinnetjes van je OBD doorkoppelen ( werkte bij e36 overgens wel altijd )