Krijg je schade als iemand met zijn spiegel tegen jou auto aan rijd als elkaar tegemoet rijd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
18.4K

Antwoorden (7)

Soms wel, soms niet. Ligt eraan hoe hard het gaat, ik heb t wel eens meegemaakt maar had geen schade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten..
Je spiegel klapt dicht, maar zeer waarschijnlijk iets te hard.. dus breekt die af.
Je ruit of lak-schade zal wel erg meevallen in meeste gevallen.. Ik heb het vaker gezien én meegemaakt.
Één keer zelfs met een vrachtwagen die me afsneed en de spiegel mee nam..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, wij hebben het wel eens meegemaakt.

Een tegenligger reed te dicht op de middenstreep en raakte ons - ik denk met zijn spiegel - tegen onze spiegel.

Toen klapte onze spiegel zo hard tegen de zijruit, dat die ruit brak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet altijd denk ik, (ervaring) :) heb een keer langs een ander auto gereden, niet goed gekeken, en hoorde een harde klap, en ja, t was de autospiegel, geen schade, wel weggereden :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar, bij mij was de ander auto gewoon stilstaand, misschien dat er wel schade zou kunnen ontstaan als hij ook reed..
ik heb 't een keer meegemaakt op de snelweg! mijn moeder reed in de auto, en komt er ineens een sukkelige SPOOKRIJDER aan!!! en die reed 180!!! die gek! en hij reed zo onze zij spiegel eraf! komen er nog 5 polities achteraan en een botste toen nog effe tegen de koplamp aan. die hele auto ging draaien! en toen nog een botsing! hoppakee zo in de vangrail! sommige politie's kunnen ook nie rijen!

Toegevoegd na 1 minuut:
en toen kwamen we nog in het nieuws ook! (wel in het late nieuws maarja)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de andere partij fout is ja.
Probleem is vaak dat het heel moeilijk is vast te stellen wat de positie van de beide voertuigen was op het moment van het raken. In heel veel van dit soort zaken is het zo dat de verzekeringsmaatschappij besluit dat een ieder voor zijn eigen schade aansprakelijk wordt gesteld. De omvang van de schade maakt niets uit, een kras is net zo vergoedbaar als een geheel platgewalste spiegel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het zelf eens gehad, en toen was de buiten nog heel behalve een paar krassen, maar t spiegeltje was kapot.. nieuw spiegeltje was 20 euro