Hoe krijg je het beste hars van je auto?

Mijn auto heeft op vakantie 2 weken onder een denneboom gestaan en er zit behoorlijk veel hars op. Ze zeggen met warm water klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

gebruik hiervoor een zachte doek met spiritus, daarna nawassen met water.

ImaBite
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarna is je was laag denk ik wel weg.
Valma harsverwijderaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verkrijgbaar bij halfords kost ongeveer 6 euro
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is het beste
Je krijgt de auto weer spiegelglad door hem te kleien.

Klinkt wellicht vreemd, maar dit is de allerbeste manier om de hars van je auto af te krijgen. Was en droog de auto grondig, vorm de klei tot een padje, spuit deel voor deel (40x40cm) in met het glijmiddel en behandel zo de hele auto.

Ook alle ingevreten hars- en teerresten van vorige vorige vakanties zullen verdwijnen. De waslaag trouwens ook, dus je zult de auto wel in de was moeten zetten na het kleien.
paulus811