Hoe de tekst 'E220' van je wagen verwijderen?

Hoe kan ik de test 'E220' verwijderen die erop staat achter op mijn auto? En zal er 'littekens' achter blijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (4)

Hallo Ankof,

Je kan de letters heel voorzichtig met een plamuurmes wegsteken.

Hierna zullen er nog wel resten van het plakband blijven zitten,die kun je met stickerverwijderaar oplossen.
Stickerverwijderaar is verkrijgbaar bij Gamma e.d. in kleine flesjes.

Hierna de plek even goed poetsen en klaar.
Als je alles voorzichtig doet blijven er geen "littekens" achter.
Zorg wel dat je plamuurmes schoon is en zonder bramen.

Succes,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mits je het voorzichtig doet niet, ik werk in de autoschade en doe het bijna dagelijks.
Anders even een oude doek om je plamuurmes voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je t al met een plamuurmes wilt doen, dan zeker een kunststof plamuurmes, geen metaal!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, ik doe het gewoon met een metaal plamuurmes (heb trouwens nooit kunststof messen gezien).
En ik heb in al die jaren nog nooit een auto beschadigd.
Een plamuurmes lijkt me overkill. Gebruikelijker is het om een stuk stevig flossdraad of visdraad achter de letters te haken en zo de lijmlaag los te zagen/flossen. Optioneel kun je met een föhn de lijm verwarmen om hem zachter te maken.

Achtergebleven lijmresten met stickerverwijderaar verwijderen. Daarna met een mild polijstmiddel (bijv. Meguiars scratch-x) eventuele krasjes/restjes weghalen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@All4rd: is dat echt de moeite waard om te kopen, dat Meguiar scratch? Heb net het Youtube-filmpje bekeken, ziet er veelbelovend uit, maar ik ben erg allergisch voor al die "amazing"- reclameshit. Heb je er zelf (goede) ervaring mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwacht er geen wonderen van. Krassen tot op de grondlak krijg je *nergens* mee weg. Scratch-x is wel effectief om krassen in je blanke lak weg te krijgen of om zgn.
swirls weg te poetsen.
nóóit met 'n plamuurmes oid.
pak 'n nylon visdraad en zaag het er zo af, met 'n doek met wasbenzine of wd40 verwijder je de lijmresten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het het originele typeplaatje is kun je hem warm maken met een fohn dan kun je hem er zo afhalen.E.v.t. lijmresten met een beetje wasbenzine weghalen.