Hoe kleiner de banden des te hoger de spanning. Ik schat 4 bar.
Lees de handleiding en als je die niet hebt google de handleiding op internet of bij een bandenfabrikant op het type van de band.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de bandenspanning op je band aangegeven staat of op een plaatje achter/in je vouwwagen.

De spanning op het plaatje geeft 2.1 bar aan, de spanning op de band geeft 3.4 bar aan. Hier werd de bandenspanning van de band aangehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vouwwagen staat op 3,4 bar (trigano)
En die gaat morgen naar Zuid Frankrijk (-:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben toevallig eergister een vouwwagen gehaald die rond de 250kg weegt en staat op kleine wieltjes met 3,5bar,staat ook op de papieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk van het type band en het gewicht van de vouwwagen.
Er staat op iedere band een maximaal gewicht bij een maximale druk (vaak in PSI)

als je vouwwagen lichter is dan het maximale toelaatbare gewicht van de banden kun je een iets lagere druk aanhouden.

Een indicatie van een te lage spanning de banden slijten aan de zijkanten en niet of minder in het midden,
een indicatie van een te hoge spanning is dat de banden in het midden afslijten.