Welke tweedehandse auto´s kunnen nog lang mee?

Ik ben op zoek naar een tweede handse auto's en ik weet dat het per auto verschilt hoelang ze mee kunnen..
Maar ik vroeg me toch af vanaf welke bouwjaar of kilometerstand tweedehandse auto's het langst mee kunnen. Hoe nieuwer hoe beter natuurlijk, maar wat is ongeveer de grens van hoe oud een auto kan zijn en nog lang en goed kan functioneren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Antwoorden (7)

Deze vraag is niet te beantwoord. Of eigenlijk geef je zelf al het antwoord: hoe nieuwer hoe beter.

Ik heb zelf vaak gehoord dat je beter geen franse, met name geen oudere franse modellen kunt nemen. Fransen doen er namelijk vaak een aantal versies over voordat alle kinderziektes uit hun automodellen zijn verdwenen.

Als je een oldtimer koopt spreekt het voor zich dat je veel onderhoudskosten kwijt bent.

En verder blijft de vraag: wat vind jij lang? Nog 50.000 km? Nog 5 jaar? Waar ligt de grens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De km stand zegt veel over de conditie van een auto, hoe minder kilometers hoe beter. Om je een goed antwoord te kunnen geven moet duidelijk zijn wat je er maximaal aan uit wil geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nissan micra gaat lang mee ook al is ie tweedehands zoek op marktplaats
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ford, Audi, Mercedes, sommige BMW's, citroën en toyota ook wel. Hangt veel van af of het een diesel motor is of een benzine motor. Een benzine motor mag u meestal als waardeloos afschrijven als die boven de 220.000Km zit.
Een goede oude dieselmotor daar kan u gerust 400.000 à 500.000km mee doen!
Ik zou opteren voor een duitse wagen of een Ford, maar wel geen Amerikaanse Ford want die slikken serieus wat drinken door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volvo staat bekend om zijn duurzaamheid. Ik rijd zelf ook een Volvo een uit 1996 en heb er al 240000 probleemloze kilometers opzitten. Er is wel wat "gewoon" onderhoud geweest als nieuwe remmen, banden en distributieriem e.d.

De auto functioneert ook perfect in het buitenland. Zo ben ik door half Europa gereden met de auto. En momenteel rijd ik met de auto door Griekenland onder zeer zware condities.

Volvo kan alleen wel wat duurder zijn in de aanschaf.

Het gaat trouwens om een s40.

Verder zijn overwegend de duurdere auto's vaak ook beter. En wat de voorgaande beantwoorders hebben gezegd betreffende de km stand e.d .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bouwjaar is niet altijd een goede maatstaf hoor, hoe jonger hoe nieuwer gaat lang niet altijd op. De Seat Leon van mijn broer (2000) mankeerde vaker wat dan mijn Nissan Sunny (1995)

Oude-re- japanse auto's zijn naar mijn idee wel goed te doen, kosten niet veel in aanschaf en bevat simpelere techniek, wat minder kosten in rekening brengt bij reparatie. tenzij het echt oude versleten troep is...

Vraag is eigenlijk niet -exact- te beantwoorden, want de ene auto is de andere niet, hoe goed gevoel je er ook over hebt, pech met een auto, die je ermee krijgen kunt, is niet te voorspellen.

Neem in ieder geval een kenner mee, een echte niet zo'n handige harry die denkt dat ie alles weet maar ondertussen... Wat ik deed is de auto naar de plaatselijke garage brengen tijdens de testrit, laat ze er daar even naar kijken, tegen een kleine vergoeding kunnen en willen ze er op rustige momenten vast wel even naar kijken, succes

Toegevoegd na 58 seconden:
OMG, hoe jonger hoe nieuwer:(
!!! moet zijn: Hoe jonger hoe beter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ik als voorbeeld een peugeot 205 noemen. Kost weinig. Onderdelen verkrijgbaar en relatief goedkoop. Zit weinig elektronica op en verder ook weinig luxe dingen,want alles wat er op zit kan kapot gaan. Enige nadeel is dat de uitlaat wel eens vervangen moet worden. Weinig tot geen roestvorming en dan heb je het over een auto van ongeveer 1995 voor 1000 euro. De dieselversie zit net onder 850 kg (behalve bouwjaar 1998) dus ongeveer 50 euro permaand belasting en die auto rijdt 1 op 18 of zuiniger.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kijk trouwens eens op straat wat er nog aan oude auto's rijdt en er nog redelijk uitziet. Dat is het bewijs!