Ik hoorde dat men in de banden van terreinwagens water doet. Is dat echt of is dat een geintje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou men dat doen?

Het beste antwoord

Klopt. Dit gebeurt.

Soms heeft een machine behoefte aan extra gewicht om zijn tractievermogen te vergroten, maar ook om zijn zwaartepuntcentrum te verlagen en, daardoor, zijn
stabiliteit te verbeteren. Het gewicht moet zich boven de wielen of het chassis bevinden, maar als dat niet mogelijk is, kunnen de banden met vloeistof worden gevuld.
Door de banden met vloeistof te vullen, veranderen de kenmerken:
- ze worden harder en minder soepel;
- hun rolweerstand stijgt;
- het risico op beschadiging van de wielen, velgen en assen neemt toe;
- de inspanningen tijdens de uitgevoerde werkzaamheden nemen aanzienlijk toe.
AlphaLimaSierra