wat moet ik hiermee? zie uitleg

ik reed vandeweek achter een politiebusje aan, ik was echter verkeerd gereden en vond op een een kruising een plek om een u boch te maken! Echter twijfelde ik of het mocht maar nog voordat ik richting aangaf zag ik dat de politie voor mij ook richting aangaf en ook een u bocht maakte! Dus ging ervan uit dat het mocht, en volgde hem. Echter ik kreeg na de manouvre een stopteken. Schijnbaar mocht dat dus niet. maar hun deden het ook? kan ik hier iets mee want hun mogen het volgens mij ook niet zonder reden of is het gewoon boete betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

als de politie de tijd heeft om jj90 een stopteken en een boete te geven, dan zullen ze die u bocht vast niet gemaakt hebben in het belang van politie werk. Dit hebben ze dan gewoon gedaan omdat het voor hun zelf ook sneller was om te keren.

als ik jouw was zou ik een net bezwaarschrijft schrijven over wat er is gebeurd en eventueel een situatie schets mee sturen, deze indienen bij de ovj en in bezwaar gaan tegen je boete
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De politie mag te allen tijde verkeersregels overtreden als dat in het belang van het politiewerk is.
Ze hoeven daarbij niet persé zwaailicht en sirene gebruiken, maar als ze dat niet doen dan hebben ze géén voorrang op andere weggebruikers.
Als er op de bewuste plek niet gedraaid mocht worden dan moet u inderdaad gewoon de boete betalen, u heeft niets met de manoeuvre van de politieauto te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer maar helaas voor je. De pol. mag nu eenmaal meer dan jij en ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hete toch even voor laten komen, misschien dat de rechter iets van begrepen toont .