Wat kan het zijn dat de auto "sputtert" bij intrappen van het gas?

Als ik bijvoorbeeld de rijksweg op wil rijden dan maak ik snelheid natuurlijk. Bij het snelheid maken (bijvoorbeeld in z'n 4) en ik trap het gas helemaal in dan houd de auto in. Hij houd in, geeft gas en houd in, dus hij "sputtert".

Het gaat om een starlet (met z'n blackberry en z'n laptop) 1.3i uit '93

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde probleem gehad, '(vergelijkbare auto en ook van het "met z'n blackberry en laptop" niveau).

Als ik flink gas gaf hield deed 1 cilinder niet mee.
Ik vermoed dat of 1 v/d bougies naar de knoppen is, of de bougiekabels daarvan zijn naar zijn grootje.

Geen grote reparatie hoor, tientjes werk, kabelsset wel wat duurder, zo rond de 60 euro.

Maar begin met de bougies te vervangen, kijk of dit het euvel oplost en dan verder kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vervuiling gasklephuis / Luchtmassameter defect / bougies op /luchtfilter verstopt. Bobine probleem. Kan van alles zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je onder z'n toeren rijd dan.
even terugschakelen en het moet veel soepeler gaan.