Wat kan ik doen aan het irritante gepiep van de ruitenwissers?

Ik heb een peugeot 206 uit 1996 waarvan altijd de ruitenwissers enorm piepen door het schrapen over de ramen. Ik heb al meerdere keren nieuwe ruitenwissers gekocht, en af laten stellen, maar het gepiep en geschraap over de ramen word er niet minder op!

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.5K

Het beste antwoord

Als het aan de wisser (het rubbergedeelte) ligt:

Eerst de ruit en de ruitenwisser erg goed wassen met afwasmiddel. Heel goed afspoelen!

Dan de voorruiten met een mengsel van een beetje (!) afwasmiddel en water in smeren en met een trekker droogmaken.

Dan is de ruit wat vetter en kan het piepen weg zijn. Maar nogmaals, echt een klein beetje gebruiken want anders krijg je van die irritante strepen die het zicht belemmeren en dat is uiteraard gevaarlijk.

Ligt het aan het mechanisme:

Spuit een klein beetje WD40 op alle verbindstukken van de rubberen wisser met het ruitenwissermechanisme en spuit een beetje op het draaiende bevestigingspunt.

Zorg er wel voor dat de WD40 (of siliconenspray) NIET op het rubber komt en niet op de voorruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! De tip van de WD40 heeft prima geholpen, was dus wel het mechanisme.

Andere antwoorden (1)

a-merk ruitenwissers,en het probleem is over !
echt waar