Wat merk heeft een voordelige auto met automaat?

Waarom zijn er niet meer auto's met automaat uitgerust? Is met alle files toch veel makkelijker?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel natuurlijk; WELK merk, ect. Geen aanbiedingen voor 2e hands graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

suzuki alto heeft zon aanbieding met airo volgens mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een auto met automaat is altijd duurder dan een zonder maar de meeste merken hebben er een. Zoals peugeot, Citroen enz
12 jaar geleden
me moeder heeft vorig jaar een nieuwe citroen c1 gekocht een automaat, hij had een redelijke prijs. en is ook nog is voordelig qua verbruik, en je hoeft natuurlijk geen wegenbelasting te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Ikkebane;

Het waarom van je vraag was nog niet beantwoord: een automatische versnellingsbak is gewoon duurder om te bouwen en te ontwikkelen en die kosten tellen bij kleinere auto's natuurlijk veel harder mee dan bij grotere en duurdere. Ook hadden automaten vroeger altijd een hoger verbruik tot gevolg, maar die achterstand is de laatste jaren ingehaald. Ten slotte vinden veel mensen het ofwel te leuk om zelf te schakelen, danwel (ten onrechte) te truttig om in een automaat te rijden. Ik denk dat je in de nabije toekomst meer en meer automaten juist in kleinere auto's zult gaan zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna elk merk heeft wel een auto met een automatische transmissie. In de klasse van de kleine stadsauto's ziet men dit ook steeds vaker. In dit geval kiest men voor een gerobotiseerde versnellingsbak. Reden: Dit is goedkoper, lichter in gewicht en verbruikt minder brandstof.