Wat kost een nieuwe distributieriem voor een Daihatsu Sirion?

Ik heb de auto met 75.000 km. gekocht. Hij heeft er nu 130.000 gelopen en ik heb er nog nooit een nieuwe ingezet. Hij moet nu over 2 weken voor APK en vrees dus dat ie vervangen moet worden. Wil me vast voorbereiden op de hoge kosten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Antwoorden (4)

De riem zelf kost niks, 30 euro, de arbeid maakt het zo belachelijk duur, zo'n 3750 euro.

Toegevoegd na 51 minuten:
Het kost 250 euro, geen 3750 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Als de monteur een uurloon heeft van €500 dan kan dat wel kloppen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had geen uitgebreid onderzoek gedaan maar bij 1 site stond "distributieriem daihatsu sirion kosten vervangen vanaf € 3.750" eerste resultaat van Google als je 'distributieriem sirion' intypt.
escape
12 jaar geleden
Ja, en daarbij heb je de prijs die deze auto moet opbrengen meegekopiëerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou montage van een monteur die +/- 32 uur per week werkt á 50 euro per uur zo'n 50 uur nodig hebben om de riem te vervangen. om op de 3750 euro te komen zeg maar.
Staat je auto wel 1 1/2 week in de garage.
Of maak ik nu een rekenfout?? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan best kloppen hoor, ik had geen uitgebreid onderzoek gedaan naar de prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, stomme fout van mij...
escape
12 jaar geleden
Geeft niet. Als je naar je antwoord kijkt, zie je een knop 'verwijderen'. Simpel, hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is deze oplossing ook goed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien wel voordat hij volloopt met minnen. C+
Als je een Sirion2 hebt dan kan ik je gelukkig maken:
Die heeft geen riem maar een ketting. Die hoeft niet vervangen te worden.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas het is een 1
Hallo IngridHulsman,

Bij een APK word niet naar de distributieriem gekeken, en zal nooit een afkeurpunt zijn !
Als de riem vervangen moet worden zal dit rond de €250 kosten.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij ook! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Maar hoe weet ik nu of het eigenlijk wel nodig is want heb de garage er nog nooit over gehoord en als ie breekt heb ik een groter probleem en dus veel meer kosten.
Begrijp nu ook dat het advies is om direct je waterpomp dan ook te vervangen? Dus dat komt er ook nog bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@IngridHulsman
Je kan het beste even de dealer bellen, die weten exact wanneer de riem vervangen moet worden,dit scheelt nl per merk/model.
De prijs die ik aangaf is meestal inclusief spanrollen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk antwoord +
Onder de motorkap staat meestal met stift geschreven wanneer deze voor het laatst vervangen is, en anders in het onderhoudsboekje kijken.Bij twijfel spanrollen en riem vernieuwen.Bel even rond,voor de prijzen in de buurt,kost een paar kwartjes,maar kan tig euro schelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
en je weet waar je aan toe bent,leg afgesproken .prijs vast in zwart wit

Toegevoegd na 4 uur:
Hier is de prijs. Tevreden met mijn Antwoord.