Ik heb een bmw M5 1991 3.5 kan daar een K&N luchtfilter op zonder dat afstellen nodig is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Dat ligt er aan of je een inbox filter neemt of een open powerfilter. maar als het goed is zal de computer dit grotendeels zelf regelen. Als je voor de rest weinig aan de auto heb getuned zal een powerfilter weinig meer waarde hebben. behalve het bekende slurp geluid. even op de testbank dan weet je wat je heb aan vermogen en meestal meten ze ook het mengsel verhouding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn mening is dat als je een power filter neemt je dan ook het beste je auto laten chip tunen om het effect echt te merken , en je lucht massa meter heel te houden.
Wat wel slim is als je een open filter neemt dat je oplet dat het filter is wat in een behuizing zit met een slang (soort induction kit) zodat je filter koude lucht krijgt en niet de warme lucht naast je motor aanzuigt, deze moet je wel kopen op aantal pk's.
Bij bepaalde green filters die te koop zijn met een warmte behuizing zijn vaak voor kleinere motoren tot 75 pk.
Afstellen van een open filter zonder behuizing doe ik altijd zo laag mogelijk en op een plek met de maximale rij-wind opvang.
Een simpelere variant is gewoon de inleg open luchtfilter die leg je net als een normaal filter in je luchtfilter huis , Je hebt dan een bescheiden geluid en iets directer gas.
Genoeg keuze dus ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afstellen hoeft niet,neem wel echt een goed filter van idd bijv k&n of pipercross.
Vermogen win je er niet mee,je verliest eerder een paar pk.
Het geluid wat een sportfilter geeft is wel heerlijk !!!