Als ik achteruit rij komt de achterkant van mijn auto omhoog. Wat is er aan de hand?

Ik ben laatst bij het inparkeren tegen de stoep aangekomen en heb toen denk ik iets teveel gas gegeven. Als ik nu achteruit rijdt komt de auto een stuk omhoog aan de rechter kant en rijdt hij ook niet meer recht.

Wat is er aan de hand en hoeveel kost het ongeveer om dit te laten repareren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.6K
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat had ik laatst ook, maar dan aan beide kanten. In mijn geval was de oplossing: de handrem erafhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@cryofiel! Lol!

Het beste antwoord

Gaat de achterkant van de auto ook omlaag bij het optrekken? Zo ja zou het kunnen zijn dat er een schokbreker stuk is, of een veer gebroken... De prijs ligt aan het automerk en of je orginele onderdelen wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt alsof je achterwielen blokkeren.
Hetzelfde zul je ook hebben als je op de handrem staat en achteruit wilt rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga even een stukje rijden en voel dan aan alle velgen nabij de remschijven. Is er eentje of meer warmer dan de rest of zelfs heet, dan zit daar de remklauw vast.

Over de kosten kan weinig gezegd worden, dit kan een paar tientjes zijn tot honderden euro's als deze vervangen moet worden. Mits dit het probleem is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@D44ntje: die ga je dan gangbaar maken op het moment dat je geconstateerd hebt dat er wat warm loopt;-)
@T74: interessant antwoord +1