Kan iemand uitleggen hoe het rijden in deze parkeergarage werkt?

Ik rij in deze bewuste parkeergarage eerst een aantal lagen omhoog (tegen de klok in). Bovenaan word je naar de baan toegewezen waarbij het lijkt alsof je net daar vandaan kwam. Dan ga je dus daarna in tegengestelde richting naar beneden (dus je draait met de klok mee). Waarbij je dus denkt dat je tegenliggers tegenkomt. Maar uiteraard gebeurt dat niet.

Hoe werkt deze garage en wie kan dit makkelijk uitleggen? En dan liefst visueel natuurlijk (pluspunt voor de keuze van het beste antwoord).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

De banen liggen als twee kurkentrekkers in elkaar. Zoals de strengen van DNA.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het bovenste plaatje is een bovenaanzicht. Het laat duidelijk zien hoe je via de ene baan omhoog komt en via de andere naar beneden gaat. Je denkt tegenliggers tegen te komen, maar het zijn allebei eenrichtingsbanen.

Het onderste plaatje is eigenlijk DNA, maar je kunt het zien als een zijaanzicht van de twee in elkaar liggende kurkentrekkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

er staan pijlen die je moet volgen, het wijst echt zichzelf. meestal is het net als een roltrap, de ene kant ga je omhoog (je blijft daar of kiest een etage hoger) meestal aan de andere kant. maar met die olifanten pijlen kan het niet missen.